Tutaj jesteś: Strona główna > Blog > Rafał Kmiecik > Show must go on czyli "Chamstwo w państwie"
BLOG
Janusz Palikot. Bogacz, poseł PO, naczelny prześmiewca zmarłego tragicznie Prezydenta Lecha Kaczyńskiego, twórca teorii o „małpkach” i niebyłym alkoholizmie Lecha Kaczyńskiego, mistrz w rzucaniu świńskim ryjem spod stołu na stół „live”, a przede wszystkim – błazen. Nie jest już tak, jak niegdyś powiedział Jan Rokita, że: „każdy ma swojego Palikota” – teraz męczymy się z Nim wszyscy. Rzeczony kabotyn po wydarzeniach z 10 kwietnia nie jest już błaznem, którego z zaciśniętym uzębieniem można było uznać za błazna, zamienił się w bezpardonowego chama bez skrupułów i szacunku do zmarłych! (i nawet nieistotne czy chodzi o Prezydenta Kaczyńskiego).

Kiedy tydzień temu (może dwa) przeczytałem wywiad z Palikotem w Newsweeku, ów poseł sugerował, aby nie odmawiano mu szansy na metamorfozę... Niewiele trwała skrucha. Posła poniosło i to z jakim rozmachem! Na swoim blogu odnosi się do rzekomych odszkodowań dla córki zmarłego Prezydenta, nie mając w swym osądzie żadnych skrupułów i posuwając się do bezczelnych, prostackich obiekcji wobec Pierwszej Damy (nie żyjącej) i Marty Kaczyńskiej oraz jak zawsze, Lecha Kaczyńskiego: „I już całkowicie nie wiadomo dlaczego ubezpieczono żonę prezydenta – Marię(...)I nie wiadomo dlaczego Kancelaria prezydenta ubezpieczyła samego prezydenta na dwa miliony złotych. I to pomimo tego, że wiadomo już, że ani premier, ani marszałek nie są tak wysoko ubezpieczeni”.

Co nam, obserwatorom i „mieszkańcom” tego kraju pozostało? Patrzeć na ten obleśny cyrk, w którym gro pajaców pluje jadem i zaśmiecają media (i nie tylko) kolejnymi chamstwami?

Wyborcy, którzy mają zamiar głosować na Bronisława Komorowskiego, muszą mieć świadomość, że to ten sam „pluton” a ja nie słyszałem, aby kandydat PO na prezydenta radykalnie potępił zachowanie partyjnego koleżki.

KOMENTARZE
1.
31 maja 2010, 19:25
Panie Rafale,

Poruszył pan niezwykle aktualny dla rządów PO problem błazeństwa, jako elementu walki politycznej. Błazeństwa, które zajęło miejsce argumentów politycznej debaty właściwej krajom cywilizowanym. Błazeństwa tak ordynarnego i prymitywnego, że oprócz naturalnej odrazy, żadnych innych uczuć zrodzić, w średnio nawet kulturalnym człowieku, nie jest w stanie.

Chociaż są być może w polskim społeczeństwie istnieją jakieś grupy niszowe, wśród których wystąpienia te budzą mir i znajdują słuchaczy. Z tego, co się orientuję to zdaje się, że niemal 100% klienteli penitencjarnej głosowało na PO. Jest więc może tak, że stratedzy tej bezideowej formacji, przewidując, i zdaje się nie bez podstaw, że w wyniku ich rządów grupa ta wydatnie wzrośnie, dostrzegają tutaj właśnie realne możliwości wsparcia.
Komentarz edytowany przez MAREK DELIMAT 1 raz (ostatnio 31 maja 2010, 22:47).
2.
31 maja 2010, 20:54
Obejrzałem dzisiaj rozmowę z Januszem Palikotem w "Kropce nad i" i czuję się przekonany. Szczerze mówiąc, nie rozumiem co powoduje takie wzburzenie: domaganie się, żeby powstały odpowiednie procedury?
3.
31 maja 2010, 22:22
@ Rafał Kmiecik

Podziwiam dociekliwość - ja po prostu dzisiaj wyłączyłem jak tylko zobaczyłem przełączając kanały... A pisać to już by mi się naprawdę nie chciało...

@ Tomasz Chabinka

To,że czuje się Pan przekonany to jeszcze nie świadczy o tym,że to ma jakikolwiek sens. Ludzie wiele rzeczy robią instynktownie lub z powodu,że tak należy albo im ktoś poradził.

A to,że państwo powinno mieć procedury to najlepiej wiedzą w Brukseli. A Polsce przestrzeganie jakichkolwiek norm stanowionych z jakiegoś powodu na pewno nie zaszkodziłoby. Problem jest jedynie z egzekucją i rozliczaniem np. deklaracji wyborczych...
4.
31 maja 2010, 23:08
@Marek Natusiewicz
Oczywiście, że to nie znaczy, że "to ma jakikolwiek sens", lub że mam rację. To raczej zaproszenie do podania argumentów przez stronę przeciwną i tyle. Pozdrawiam.
5.
01 czerwca 2010, 08:54
@Marek Delimat

"Chociaż są być może w polskim społeczeństwie istnieją jakieś grupy niszowe, wśród których wystąpienia te budzą mir i znajdują słuchaczy"

Panie Marku mam nadzieję, że to są grupy niszowe i mniejszościowe bo granice retoryczne Palikot przekroczył już dawno, ale po jego credo w Newsweeku byłem gotów dać mu votum zaufania-zawiodłem się i to siemierżnie.
6.
01 czerwca 2010, 09:04
@Tomek Chabinka

Nie chodzi mi w moim wpisie o procedury tylko o zwyczajną poprawność i polityczną, i językową (retoryczną), a wydaje mi się, że poseł Palikot potrafi być "poprawny", tylko niepotrzebnie i beszczelnie gra. Druga sprawa to traktowanie swojego stanowiska niepoważnie (i to eufemizm)-mi się wydaje, że być posłem to pracować na rzecz państwa i realizować program proponowany podczas kampanii (to tak w pigułce). Poseł Palikot nie tylko obraża siebie (to jego sprawa), ale poseł Palikot obraża członków PO i co najważniejsze wyborców, którzy mu zaufali. Proszę pamiętać, że to poseł służy narodowi a nie odwrotnie (tak jest w demokracji, przynajmniej być powinno).
Komentarz edytowany przez Rafał Kmiecik 1 raz (ostatnio 01 czerwca 2010, 09:16).
7.
01 czerwca 2010, 09:07
@Marek Natusiewicz

Panie Marku, pilnuję Palikota :)
8.
01 czerwca 2010, 09:28
@Autor

Dlatego uważam, że medialny bojkot Palikota byłby ze wszech miar uzasadniony. Ale czy pozwoliliby na to właściciele mediów, słudzy wysokich słupków oglądalności?
9.
01 czerwca 2010, 09:34
@Matejczyk

I to jest problem mediów. Władza medialna na zewnątrz-wielka, ale wewnątrz -miałka
10.
01 czerwca 2010, 12:24
@Rafał Kmiecik
Chciałbym dobrze zrozumieć: problemem jest to, że Palikot zamiast zajmować się zwykłą poselską pracą pisze blog wywołując tematy, które pozwalają na zapraszanie go do mediów oraz to, że mimo, iż podejmuje jakieś realne problemy, to robi to w kontrowersyjny, medialny sposób?
11.
01 czerwca 2010, 12:28
@T.Chabinka

Co Pan rozumie pod pojęciem: zwykła poselska praca?
12.
01 czerwca 2010, 12:46
Szefie Tomku! Czy Pan Rafał nie popełnia przestepstwa promując palenie papierosów? (ja tylko pytam).
13.
01 czerwca 2010, 12:49
@M.Natusiewicz

To ten za 200 zł do celów odwykowych :) A swoją drogą to tez o tym myślałem
14.
01 czerwca 2010, 13:23
@Rafał Kmiecik
"zwykła poselska praca" to w moim wpisie synonim do Pańskiego "być posłem to pracować na rzecz państwa i realizować program proponowany podczas kampanii"

@Marek Natusiewicz
Swego czasu (całkiem niedawno, ale nie wiem jak jest teraz) w każdym numerze "Przekroju" z papierosem na zdjęciu występował P. Najsztub. Więc chyba można.
15.
01 czerwca 2010, 13:29
@T.Chabinka

No i o to chodzi. Zapewne nie jest trudno zauważyć, że poseł Palikot pokazywaniem gumowych fallusów czy rzucaniem świńskich łbów nie mieści się w pańskiej definicji zajmowania się zwykłą poselską pracą. Proszę przeczytać raz jeszcze mój wpis i zapomnieć o tym na kogo Pan głosuje a najlepiej spróbować zrozumieć Martę Kaczyńską.
16.
01 czerwca 2010, 13:55
Cytat:
@T.Chabinka

No i o to chodzi. Zapewne nie jest trudno zauważyć, że poseł Palikot pokazywaniem gumowych fallusów czy rzucaniem świńskich łbów nie mieści się w pańskiej definicji zajmowania się zwykłą poselską pracą. Proszę przeczytać raz jeszcze mój wpis i zapomnieć o tym na kogo Pan głosuje a najlepiej spróbować zrozumieć Martę Kaczyńską.
Akurat happening z wibratorem był jedynym sensownym w wykonaniuPalikota, ponieważ zwracał uwagę na skandaliczne nadużycia polskiej policji. Chodziło o gwałt na komendzie. Wtedy popierałem Palikota.

Ale poza tym raczej zgoda, ten Pan obniża standardy debaty i zasługuje na "bana";)
17.
01 czerwca 2010, 13:57
@Rafał Kmiecik
Dziękuje za dodatkowe wyjaśnienie.

@Piotr Matejczyk
"Świński łeb" miał zwrócić uwagę na mafijność PZPN, a "ubezpieczenie M. Kaczyńskiej" na brak pewnych procedur. Metoda Palikota, to zwracanie uwagi w medialny sposób, na kwestie które są pewnym problemem. Trzeba zastanowić się czy taki sposób jest dopuszczalny, a jeśli tak to gdzie są granice. Bo nie do końca rozumiem, dlaczego wibrator był bardziej dopuszczalny niż świński łeb.
18.
01 czerwca 2010, 17:39
@T.Chabinka

Kategoryzowanie nie ma sensu, tak fallus, jak i świński łeb jest tym samym pejoratywnym happeningiem. Co do rodziny Kaczyńskich to sprawa sie komplikuje bo poseł, obraża i rani konkretnego człowieka, personalnie. A jeśli chodzi Palikotowi o, jak Pan twierdzi, ukazanie "braku pewnych procedur" to przy drugim falstarcie mógłby dać sobie spokój.
19.
01 czerwca 2010, 18:47
Panie Rafale, pisząc o Palikocie błazen obraża pan wszystkich porządnych i szanujących się błaznów. Język polski jest niestety zbyt ubogi, żeby określić przymiotnikowo posła z Biłgoraja. To, że nie wywalili go z Platformy Obywatelskiej kompromituje tą partię. A tytuł wpisu "chamstwo w państwie" piękny. I w treści i w brzmieniowej artykulacji...
20.
01 czerwca 2010, 18:58
@K.Kobielski

Niestety drugi człon tytułu nie mój, Maleńczuka. Zresztą ciekawy tekst, taki na rozluźnienie :)

fragment, adekwatny do mojego wpisu :)

Zżyma się koneser na mój styl banalny?
Pewnym jest krytyki – łatwo nie darują,
Lecz nie wiersz ja tworzę, a rysunek skalny;
Połamią stalówki, chociaż nieźle kłują.

Lepiej się zajmijmy własnym wychowaniem,
Poznajmy swe miejsce oraz w Państwie rolę,
Inaczej chamstwa pogrążą otchłanie
Ojczyznę. I znowu pójdziemy w niewolę.
21.
01 czerwca 2010, 19:21
Tak, tekst niezły, nawet powiem: bardzo niezły ;-). Nie podejrzewałem Macieja Maleńczuka o taką patriotyczną poezję. Ostatnie cztery wersy będę sobie zawsze przypominał wieczorową porą, jadąc w drugim wagonie wrocławskiego tramwaju na końcowych przystankach przed pętlą ;-).
22.
01 czerwca 2010, 20:11
@Tomasz & Rafał

A ja widzę różnicę między wibratorem a świńskim ryjem. Pierwszy happening zwrócił uwagę opinii publicznej na zamiatany pod dywan problem demoralizacji policji oraz prymitywnego szowinizmu (nie tylko policji) oraz społecznej znieczulicy w tej kwestii, drugi zaś - rzucanie odciętego ryja na stół - miał na celu jedynie autopromocję Janusza. Bo PZPN-owska mafia to oczywista oczywistość i każde dziecko w Polsce wie, co to za towarzycho. Janusz na tym odcinku nic pożytecznego zatem nie zdziałał.
23.
02 czerwca 2010, 07:58
Panie Rafale - nazwanie kgoś błaznem to prawie pochwała. Wszak były to osoby bardzo mądre. Jako jedyne mogły mówić władcom prawdę i nie mogły być za to ukarane. Nazywano ich sumienim królów. Lepiej używać stwierdzenia komediant, kabotyn. My możemy oceniać negatywnie zachowania posła Palikota ale ludzie, ze tak powiem o niższych wymaganiach intelektualnych, a takich jest w naszym społeczństwie większość, lubią go słuchać. Nie pochwalam jego zachowania ale może tak trafia on do swojego elektoratu. No bo ktoś go na tego posła jednak wybiera.
Drugą rzeczą jest sprawa owego ubezpieczenia. Jako obywatel tego Kraju kazdy ma prawo zapytać o wydatkowanie środków publicznych. Uważam tylko, że powinien to zrobić w sposób uznawany za kulturalny tak jak to się robi w krajach uznanych za cywilizowane. Ubezpiecznie za pieniądze publiczne czyli kancelarii prezydenckiej Pana Prezydenta jest ze wszech miar słuszne i nikt, kto posiada inteligencji więcej niż rozwielitka nie powinien tego negować. Nawet jeśli ubezpieczono go na 10 mln. Wszak był Głową Państwa. Ale ubezpieczenie z tych samych pieniędzy Pierwszej Damy nie jest już takie do końca legalne, bo nalezy paniętać, że Pierwsza Dama jest tylko małażonką Pana Prezydenta. Nie jest urzędnikiem jak małzonek i nie pełni żadnych oficjalnych funkcji państwowych. Albo coś robimy zgodnie z prawem albo nie.
24.
02 czerwca 2010, 09:20
Nie o ubezpieczeniach pisałem, ale o retoryce Palikota (niezmiennej od zarania). Potępiam tych, którzy wykorzystują katastrofę, aby naginać bądź łamać prawo, lub dzielić społeczeństwo i to wcale nie mniej niż Palikota. W pośle Palikocie widzę człowieka, który robiąc z siebie kabotyna-obraża. Więc mój wpis dotyczy zachowania Palikota a nie poruszonego przez niego problemu. Gdyby napisał by to inny poseł to pewnie bym przemilczał i uznał za fo pa, ale poseł Palikot to recydywa a mnie te jego chamstewka coraz bardziej irytują. Konkludując: więcej kultury języka i szacunku w sferze publicznej-to wszystko.
25.
02 czerwca 2010, 09:32
Jeszcze co do błazna. Uważam Palikota za inteligentnego człowieka więc w mojej głowie powstał dysonans o tej przemianie z błazna w chama wyraźnie napisałem! :)

DODAJ KOMENTARZ
Aby móc komentować wpisy na blogach, należy się zalogować.
Jeżeli nie masz jeszcze swojego konta, rejestracja na Dolnoslazacy.pl zajmie Ci 30 sekund.
AUTOR
Obywatel III RP - z urodzenia i wyboru.
ARCHIWUM BLOGA
PnWtŚrCzPtSbNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
KOMENTOWANE
CZYTANE
KOMENTOWANE
CZYTANE
© 2007-2010 T. Styś & B. Śpionek. Wszelkie prawa zastrzeżone. Powered by JamnikCMS.