Tutaj jesteś: Strona główna > Blog > Rafał Kmiecik > Prawda i fałsz
BLOG
17 lipca 2010, 11:14
Prawda i fałsz
Ostatnie "polityczne" naciski ze strony PiS-u w sprawie katastrofy smoleńskiej budzą wiele kontrowersji. Jarosław Kaczyński domaga się wyjaśnienia przyczyn katastrofy. Nie jestem w stanie pojąć dlaczego „jacyś tam nie pisowscy działacze czynni i bierni” zarzucają panu prezesowi „nekropolitykę”.

Trudno się dziwić, że Kaczyński chce poznać prawdę, zginął nie tylko prezydent jego państwa, ale również jego brat – w jednej osobie! Co więcej- przecież wszyscy chcą znać prawdę (chyba że już ktoś „wie, ale nie powie”). Jak zachowałby się każdy z nas, gdyby stanął w obliczu takich tragicznych okoliczności? Domaganie się prawdy o katastrofie, tym bardziej w przypadku J. Kaczyńskiego, jest absolutnie naturalnym objawem!

Co takiego nam rząd dotychczas przedstawił oprócz jakiś stenogramów z czarnych skrzynek, których fizycznie nie posiadamy. Niech polski rząd wypowie się lapidarnie a nie zajmuje się „zwalczaniem” i krytykowaniem PiS-u, oddalając, pod przykrywką wojenek, meritum całej sprawy. To co nam dotychczas przekazano, to jakiś informacyjny blamaż bez ładu i składu.

Ja, obywatel III RP, czekam na raport w sprawie katastrofy smoleńskiej! - Czy jeśli domagam się prawdy w powyższej sprawie to znaczy, że popieram „nekropolitykę” Kaczyńskiego???

Nie popieram Jarosława K., jedynie mogę współczuć – chcę znać prawdę i tylko prawdę! Na razie nikt mnie nie oświecił...
Komentarz edytowany przez Rafał Kmiecik 2 raz (ostatnio 19 lipca 2010, 12:10).

KOMENTARZE
1.
17 lipca 2010, 14:06
A co jeśli prawda okazała by się nie do zaakceptowania - bez wyciągnięcia wynikających z jej poznania radykalnych konsekwencji? Co - dopuszczając na przykład najbardziej radykalną hipotezę nt. przyczyn katastrofy- miało by zrobić nasze państwo w którym odpowiedzialny za obronę minister zlikwidował armię?
2.
17 lipca 2010, 17:19
Brawo Panie Rafale jestem dumny za stanowiska obywatelskiego i ze nie dawje Pansobie prać muzg Jescze jedno wszyscy miemy że taśmy magnetonowe zawarte w czarnych skrzynkach można zmienić, wstawić coś co tam czego nie ma itp. Sam dawno bawiłem sie takimi obróbkami, każdy potrafi, a ruskie przy największej nawet nie chęci do nich sa mądre.
I jeszcze co mnie martwi, a oczym nikt nie chce mówić. Co gdyby byL nie podważalny namacalny dowód mordu. Czy Polska przestała by kupować gaz?.Co byzrobila Unia czy USA, czy zerwali by stosunki z Rosją nie?. Należy przypomnieć aresztowanie w Polsce 16 przywódców związanej sojuszem z zachodem Polski , ich uwięzienie i mord na nich.Czy jakiś sojusznik zaintteresował sie ich losem??. Nowy przykład Gruzja tylko Kaczyński stanol w jej obronie m.in. za to załacil życiem.
Prokuratura zwrócila z niektorymi spóźnionymi pytaniami do USA i nato. Postawila ich w niezrecznej sytuacji. Rosjani rozważyli dobrze wszystkie korzyści i niebezpieczeństwa.
Podejrzewać mnie o rusofilstwo to śmieszne, ale czy chcę czy nie to musim jak mówi Wałesa przyznać że ich służby specjalne są genialne i kuda im do nich amerykańskim
3.
17 lipca 2010, 18:48
Może mnie Pan nauczy jak w tym blogu wkleja się zdjecia do notek. Niektórzy widzę wklejają filmy .
4.
17 lipca 2010, 22:02
O wymordowaniu naszych oficerów w 1940 roku przez sowieckie NKWD cały Zachód wiedział już podczas Procesu Norymberskiego- to jest niezaprzeczalny fakt historyczny--i co? ano nic !
Gdzie wchodzą w grę interesy imperiów pomniejsze kraje są lekceważone. O ile wiem po wojnie wielu Polaków nie chciało się z tą prawdą zmierzyć i teraz pewnie też by się tacy znależli:(
Tak samo w przypadku katastrofy smolenskiej - wszystko zależy od tego jaki będzie interes "wielkich" w stosunku do Rosji - czy przyjmą "prawde rosyjską" czy będzie poparcie dla polskich środowisk prawicowych - bo one glównie dążą do dotarcia do całej PRAWDY.
5.
18 lipca 2010, 12:13
@P.Wild

Ja czekam na raport a wtedy będę mógł odnieść się czysto krytycznie, bez ogródek i pewnie to o czym piszesz nie umknie mej uwadze. Ale na razie trzeba wszystkie ewentualne okoliczności lub tezy trzymać w szufladzie bo, tak jak wspomniałem, g....o wiemy.
6.
18 lipca 2010, 12:17
@Kajeka

Aż strach pomyśleć co by się stało gdyby Pańskie teorie się potwierdziły :) Jednak, w moim przekonaniu, warto poczekać na wyniki śledztwa.

ps. co do technicznych spraw to raczej proszę pytać redakcji bo ja jestem słaby :)


Pozdrawiam
7.
18 lipca 2010, 12:18
@Pola

Cóż, trzeba dążyć do bycia potęgą :) Prawdę zawsze rzecze zwycięzca :)
8.
18 lipca 2010, 21:28
osobiście i intuicyjnie uważam że powodem katastrofy był b...el panujący w polskiej armii i państwie na który interferencyjnie nałożył się b...el na rosyjskim lotnisku. Ale to prawda że nic nie wiemy a z powodów które opisałem wcześniej uważam że na rzetelny raport to sobie jeszcze poczekamy.
9.
18 lipca 2010, 23:02
Protokół z katastrofy lotniczej w Mirosławcu. Do czasu powstania i ujawnienia takiego dokumentu dotyczącego tej katastrofy, my czyli zwykli ludzie nic nie będziemy wiedzieć. Ubolewam nad wszelkimi przeciekami i cząstkowymi informacjami które wyciekają, bo nic nie wnoszą one do wyjaśnienia tej katastrofy. Do tego czasu pozostaje czekać.
10.
19 lipca 2010, 09:00
@P.Wild

Tym magicznym słowem jest-rzetelność. Jeśli był bałagan w polskiej armii i absolutny chaos na smoleńskim lotnisku to niech i jedna, i druga strona przyzna się z pokorą do błędów. Nie wydaje mi się,że tak się stanie, ale co tam dużo wymagać skoro minister obrony jest pacyfistą (i nie tylko jego pacyfizm tej sytuacji dotyczy)
11.
19 lipca 2010, 09:02
@K.Goldberg

Tak, tylko po co rzucają na "ochłapy" w postaci jakiś stenogramów-nawet ich nie czytałem...
12.
19 lipca 2010, 16:21
Obawiam sie, ze raport i tak nic nie wyjasni. Jezeli jego wnioski beda wskazywaly np. zgodnie z sugestia Pana Patryka na balagan (b ... l), to PiS i tak zaatakuje mowiac, ze raport przygotowalo KGB.

Z drugiej strony rzad kiepsko zajmuje sie ta sprawa. Mozna odniesc wrazenie, ze "zamiata sie pod dywan".

Obawiam sie, ze wojna bedzie trwala dlugo a zaden raport nic nie zmieni :-(
13.
19 lipca 2010, 17:26
Z drugiej strony rzad kiepsko zajmuje sie ta sprawa. Mozna odniesc wrazenie, ze "zamiata sie pod dywan".
O to mi chodzi! Rząd powinien zająć się tym śledztwem trochę poważniej, włożyć więcej pracy i upubliczniać postępy w badaniu przyczyn katastrofy- uspokoić obywateli. Jak wspomniałem, na razie jest kiepściutko-pewnie dlatego też pieniaczy się Kaczyński...(chociaż on tak ma :) )
14.
19 lipca 2010, 17:59
Dokladnie tak. W tej sprawie powinna obowiazywac 100% jawnosc.

Co tydzien Polacy powinni byc informowani o postepach sledztwa.

Z drugiej powinno sie powstrzymywac od biezacych komentarzy i opisywania hioptez.
15.
19 lipca 2010, 18:05
@Kuźniak

"Z drugiej powinno sie powstrzymywac od biezacych komentarzy i opisywania hipotez."

Ze swoją żoną tak się nie zgadzam :)))
16.
19 lipca 2010, 18:57
;-)
17.
19 lipca 2010, 19:49
Obawiam sie, ze raport i tak nic nie wyjasni. Jezeli jego wnioski beda wskazywaly np. zgodnie z sugestia Pana Patryka na balagan (b ... l), to PiS i tak zaatakuje mowiac, ze raport przygotowalo KGB.

Obawiam się, że jeśli chodzi o raport z rosyjskiego śledztwa to choćby ze względu na osobę, która je nadzoruje raport na pewno przygotują, sprawdzą i zatwierdzą do stosowania funkcjonariusze KGB.
A to jak wyglądają standardy tego "śledztwa" od dawna wiemy:
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Sledztwo-ws-katastrofy-nie-odpowiada-standardom,wid,12262918,wiadomosc.html?ticaid=1a8d3

Co zaś do (ewentualnego) bałaganu to akurat jednemu i drugiemu rządowi wygodnie jest uznać że 100% winy ponoszą ci co już za to zapłacili najwyższą cenę.
I dlatego od samego początku cała dozowana precyzyjnie (dez)informacja idzie w tym kierunku. Od pierwszych kłamstw o kilku podejściach, aż po zaprogramowane - nie mam tu żadnych wątpliwości - przez partyjnych PRowców "wyskoki" palikundla.

Co najgorsze - decyzję o przekazaniu śledztwa funkcjonarjuszom KGB polski rząd podjął najprawdopodobniej zupełnie świadomie. Jak ktoś chce się kompletnie zniesmaczyć to tak swoje prywatne śledztwo i wnioskiopisuje Kataryna:
http://kataryna.blox.pl/html

a - no i jeszcze coś o śledztwie a raczej instytucji je prowadzącej:
http://www.newsweek.pl/artykuly/sekcje/polska/smolensk-w-cieniu-skorumpowanego-mak,61998,1
18.
20 lipca 2010, 13:25
Ciekawe jaka będzie reakcja róznej maści nawiedzonych jak się okaże, że były naciski ze strony prezdenta, a przynjamniej jego otoczenia do lądowania. Jak tłumaczyć odszyfrowane słowa pilota, że jak nie wylądują to mnie zabiją (w domysle - będzie miał przechlapane).
@Piola - cóż w tym dziwnego, że mocarstwa przedkładają swoje interesy nad mord na obcych sobie żołnierzach. Czy Polska reagowała lub reaguje na rzeźie Ormian przez Turków lub innych? Nie, bo nie zamierzamy psućc sobie relacji z Turcją. Tymi krajami rządzą patriocie, którzy dbają o interes swoich krajów.
19.
20 lipca 2010, 14:11
Kogokolwiek wskaże raport to i tak będą protesty. Najbezpieczniej było by zrzucić winę na kosmitów, tylko takie coś ciężko udowodnić. Proszę oto obcy raport dotyczący naszego Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Jest gorzej niż źle.
http://www.rp.pl/artykul/511098_Niskie_loty_Urzedu_Lotnictwa___Cywilnego.html
20.
20 lipca 2010, 16:20
W kilka dni po katastrofie nie obawiałem się czy przyczyny będą wyjaśnione, lecz jak będzie prowadzone śledztwo, bo to, mnie obywatela, interesuje najbardziej. Co się dzieje, każdy widzi-jedni kładą nacisk na "naciski" ze strony Lecha Kaczyńskiego inni węszą retusz służb rosyjskich.

Co będzie zawierał raport? Ja znam odpowiedź- naciski o lądowanie i maluśki błąd rosyjskiego pracownika lotniska z wieży kontrolnej... raport będzie można wyrzucić do śmieci bo już jest tak, że większość ma go po prostu w d...e.

Ruskie kontrolera zamkną a część Polaków L.Kaczyńskiego obarczą odpowiedzialnością.

A prawdy i tak się nie dowiemy...
21.
20 lipca 2010, 20:10
Cytat:
Ciekawe jaka będzie reakcja róznej maści nawiedzonych jak się okaże, że były naciski ze strony prezdenta, a przynjamniej jego otoczenia do lądowania. Jak tłumaczyć odszyfrowane słowa pilota, że jak nie wylądują to mnie zabiją (w domysle - będzie miał przechlapane).
@Piola - cóż w tym dziwnego, że mocarstwa przedkładają swoje interesy nad mord na obcych sobie żołnierzach. Czy Polska reagowała lub reaguje na rzeźie Ormian przez Turków lub innych? Nie, bo nie zamierzamy psućc sobie relacji z Turcją. Tymi krajami rządzą patriocie, którzy dbają o interes swoich krajów.
Ano "ciekawe" ! A również będzie "ciekawe", jak się okaże, że Muszyński miał rację...
22.
21 lipca 2010, 01:25
Ciekawe jaka będzie reakcja róznej maści nawiedzonych jak się okaże, że były naciski ze strony prezdenta, a przynjamniej jego otoczenia do lądowania.
Ano pewnie .
Zwracam tylko uwagę, że "nawiedzeni" co to od początku, od pierszych sekund po katastrofie,wiedzą jak było (vide:były "naciski ze strony prezdenta", był "zamach i dobijanie rannych")są po obydwu stronach....

DODAJ KOMENTARZ
Aby móc komentować wpisy na blogach, należy się zalogować.
Jeżeli nie masz jeszcze swojego konta, rejestracja na Dolnoslazacy.pl zajmie Ci 30 sekund.
AUTOR
Obywatel III RP - z urodzenia i wyboru.
ARCHIWUM BLOGA
PnWtŚrCzPtSbNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
KOMENTOWANE
CZYTANE
KOMENTOWANE
CZYTANE
© 2007-2010 T. Styś & B. Śpionek. Wszelkie prawa zastrzeżone. Powered by JamnikCMS.